Positive Behaviour Support

Positive Behavior Support (vanaf dit punt PBS genoemd) is een schoolbrede aanpak gericht op het bevorderen van positief gedrag binnen de school. Dit is een onderdeel van Actief Burgerschap.

Het doel is een positieve, sociale omgeving te creëren die het leren bevordert en gedragsproblemen voorkomt of doet afnemen.

Het gedrag in de school is opgehangen aan drie belangrijke waarden: respect, veiligheid en verantwoordelijkheid. Deze waarden zijn leidend voor de verschillende gedragsverwachtingen die samen met de kinderen zijn opgesteld. De gedragsverwachtingen beschrijven het gewenste gedrag op verschillende plekken in en rond het schoolgebouw. Deze verwachtingen gelden voor iedereen: kinderen èn volwassenen.

Er is een systeem uitgewerkt om positief gedrag te stimuleren en te bekrachtigen. Dit systeem wordt door iedereen schoolbreed ingezet waardoor er een gezamenlijke aanpak is van gedrag en sociale ontwikkeling.

Wil je meer informatie over PBS? Klik dan op de afbeelding.

Gerelateerde activiteiten

Schatgraven

Alles verandert: werk, carrières, de manier waarop we met elkaar omgaan. Dat vraagt om ander onderwijs.

Lees meer
28 aug 2023 - 19 jul 2024

Humanistisch Vormings Onderwijs

Krista Mulders geeft al enkele jaren met veel enthousiasme Humanistisch Vormings Onderwijs (HVO) op De Spiegel. HVO is door ouders geïnitieerd en het is de keuze van de ouders om hun kind(eren) hieraan deel te laten nemen. Vanaf groep 3 wordt er HVO gegeven gedurende 45 minuten per week. HVO lessen zijn kosteloos. Krista is een externe docent die niet verbonden is aan de school maar werkzaam is voor Stichting HVO Primair.

Lees meer
28 aug 2023 - 19 jul 2024

Spaanse les

Er zijn kinderen die zich snel ontwikkelen bij het leren. Dat uit zich op heel veel verschillende manieren. Sommige kinderen ontwikkelen zich bijvoorbeeld heel snel op het gebied van Nederlandse taal. Vaak hebben ze daardoor niet ervaren dat het leren van een taal ook moeilijk kan zijn en zijn ze niet gewend om om te gaan met problemen die ze tegenkomen bij hun taalontwikkeling of kunnen ze zich niet zo goed vastbijten in het oefenen en verwerken van taal.

Lees meer