Struinen

Een keer in de maand wordt er op woensdag in de kleuterbouw speelgoed- en struindag georganiseerd. Dit houdt in dat de kinderen op deze dag speelgoed van thuis mee naar school mogen nemen, waar zij in de ochtend vrij mee mogen spelen.

Hierna vindt er samen met een aantal hulpouders een wandeling plaats door de buurt. Meestal krijgen de kinderen een bepaalde kijk- of verzamelopdracht mee, die zij vervolgens weer nodig hebben voor de creatieve verwerkingsopdracht aan het einde van de dag.

Once a month, a toy and foraging day is organized on Wednesday in the kindergarten. This means that the children can take toys from home to school on this day, which they can play with freely in the morning.

After this, a walk through the neighborhood takes place with a number of help parents. Usually the children are given a certain viewing or collecting assignment, which they then need for the creative processing assignment at the end of the day.

Gerelateerde activiteiten

Schatgraven

Alles verandert: werk, carrières, de manier waarop we met elkaar omgaan. Dat vraagt om ander onderwijs.

Lees meer
28 aug 2023 - 19 jul 2024

Humanistisch Vormings Onderwijs

Krista Mulders geeft al enkele jaren met veel enthousiasme Humanistisch Vormings Onderwijs (HVO) op De Spiegel. HVO is door ouders geïnitieerd en het is de keuze van de ouders om hun kind(eren) hieraan deel te laten nemen. Vanaf groep 3 wordt er HVO gegeven gedurende 45 minuten per week. HVO lessen zijn kosteloos. Krista is een externe docent die niet verbonden is aan de school maar werkzaam is voor Stichting HVO Primair.

Lees meer
28 aug 2023 - 19 jul 2024

Spaanse les

Er zijn kinderen die zich snel ontwikkelen bij het leren. Dat uit zich op heel veel verschillende manieren. Sommige kinderen ontwikkelen zich bijvoorbeeld heel snel op het gebied van Nederlandse taal. Vaak hebben ze daardoor niet ervaren dat het leren van een taal ook moeilijk kan zijn en zijn ze niet gewend om om te gaan met problemen die ze tegenkomen bij hun taalontwikkeling of kunnen ze zich niet zo goed vastbijten in het oefenen en verwerken van taal.

Lees meer